Fem en fredag vecka 12: Väntan

Appropå väntan! Idag längtar jag efter att kunna träna pilates ute i solen, i värmen och på en brygga någonstans.
Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Glöm inte att länka till Elisa så fler kan ta del av Fem en fredag.
  1. Vad väntade du senast på?
  2. Är du den som får vänta eller blir väntad på?
  3. Vad gör du vid ett tomt övergångsställe när det är rött?
  4. Låter du folk gå före dig i en kö?
  5. Hur är ditt tålamod gällande telefonköer?
1. Det senaste får nog ändå vara beskedet om jag skulle bli erbjuden jobbet på US. Sen får man såklart alltid vänta på barnen. De har alltid ocean av tid.
2.Jag är den som väntar. Jag tycker inte om att komma sent till saker och ting och väntar hellre då lite längre.
3. Alltså det värsta jag vet är de där personerna som trycker för grön gubbe och går när det fortfarande är rött så att jag får rött ljus i onödan. Jag har dock gjort det själv med någon gång och så tänker jag på hur mycket jag själv stör mig på andra som gör det….
4. Beror på om jag har bråttom eller inte men oftast inte. Jag säger dock inte nej om någon frågar. Har personen bara en grej och jag lite mer så låter jag personen gå före.Är den där personen som gärna frågar om jag får gå före om jag bara har en vara och personen framför har ett berg av grejer.
5. Obefintligt, hatar verkligen telefonköer och mailar hellre om den möjligheten finns.