Fem en fredag vecka 45: Drömmar

Imorse var det jobbigt när klockan ringde. Så pass att jag kände efter, ”är jag inte lite snuvig”, ”har jag inte lite ont i halsen”…. Men näpp häpp, det hade jag inte, varken ont eller snuva. Det var bara att knalla iväg till jobbet. Men dagen har gått fort och det var en bra dag på jobbet. Men nu tar jag helg!
Igår kväll tänkte jag gå och lägga mig tidigt och när jag gosat ner mig under täcket fick jag sms från Samuel som ville ha lite hjälp med mat. Snäll mamma som jag är så lagade jag till lite mat, vi pratade en stund och sen somnade jag.
De här bilderna har jag tänkt blogga om ett tag. Det blir inte alltid som man tänkt sig. Tajmingen blir hel fel, jag tappar balansen och ja, det blir bara allmänt tokigt. Kul att bjuda på iallafall! 
Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Glöm inte att länka till Elisa så fler kan ta del av Fem en fredag.
Den här gången handlar frågorna om drömmar. Tyckte det var lite svårt att svara på faktiskt.
  1. Vad har du för återkommande dröm/drömmar? Jag har inten återkommande dröm men när jag har intensiva perioder så drömmer jag mycket om just det som jag varit med om under dagen. Tex när det här med corona började så drömde jag om virus och basala hygienrutiner. När jag dömer fotbollscuper kan jag drömma om att jag dömer fotboll. Då drömmer jag alltid så konstigt, som att jag kommer försent och att min visselpipa inte fungerar…..
  2. Vilken är din största dröm? Jag drömmer fortfarande om min egna pilatesstudio och att kunna jobba med träning och hälsa på heltid. Samtidigt älskar jag mitt jobb på lungmedicin så det är kluvet.
  3. Vilken är din största dröm som har gått i uppfyllelse? Det är att få jobba på sjukhuset ändå.
  4. Har du någon gång drömt något som slagit in? Många gånger, men jag kommer såklart inte på något konkret nu.
  5. Vad är din största mardröm? Att det ska hända familjen något eller att jag blir svårt sjuk.