Saker jag inte förstår mig på….

– När den som är experten inom ett område frågar mig om vad man ska göra. Hade jag vetat det så hade jag ju inte sökt hjälp över huvudet taget. Retar ihjäl mig på det…. Hänt alldeles för många gånger att skolan frågar mig vad man ska göra i en given situation: Brukar alltid kontra med att fråga varför de frågar mig när det inte är jag som är experten….  Det är ju de som har utbildning för att lösa situationer som kan uppkomma.

– När man använder chans och risk helt fel. Som tex hur vissa använder chans i förhållande till att drabbas av sjukdomar. Det är ju ingen chans heller, helt klart ska det vara risk i det fallet. Chans för mig är något positivt. Chansen till ett nytt bra jobb, chansen att få löneförhöjning. Jämför med risken att bli påkörd av en bil eller risken att man får med sig en fästing hem när man går i högt gräs.

– Papperssugrör måste vara den sämsta uppfinningen ever. Att byta ut plastsugrör till papper känns som att sila mygg och svälja kameler. Byt ut plastförpackningarna till mat och låt plastsugrören vara kvar istället tycker jag. Har du testat att dricka ur papperssugrör? De blir snabbt sunkiga och äckliga.