Det har jag peppat mig med hela dagen, det har varit en tuff vecka på jobbet med mycket att göra och det var inte direkt mindre att göra idag. Jag utnyttjade flextid idag med och kom hem lite tidigare. Precis lagom för att vara med på ett möte via Teams. När det var avklarat satte jag i mig mitt godis som blev kvar från igår. Jag har surfat lite och precis satte v (jag och Rickard) i in en potatisgratäng i ugnen och till det blir det skinkschnitzel och någon gräddsås till. Mm, det vattnas i munnen när jag tänker på maten som jag snart ska sätta tändernai. Jag är hungrig.
Vad bidrar du med lite mer än vad dina grannar gör? Jag tänkte skriva bidrar med tystnad då jag inte har någon skällande hund. Har jag skrivit det någon gång att jag bor på en riktig hundgata? Ibland känns det som att hundarna låter mer än vad de få barnen som bor här gör. Iallafall så låter de mer än vad mina barn gör. Ida är inte så högljudd när hon är ute i trädgården. Det håller nog inte hundägarna med om dock.
Vad senast gjorde du som du blev stolt över? Gårdagens löptest får jag skriva men också det jobb jag lägger ner på patienterna.
Vad gör andra bättre än du? Hm, det var ju inte så peppande. Jag tycker ju ofta att alla andra är både bättre och smartare än jag så det var ingen bra fråga. Jag säger pass.
När presterar du som bäst? Hehe, om någon talar om för mig att jag inte kan något eller att det är för svårt så blir jag sjukt envis och ska minnsann visa personen att det inte alls är för svårt. Det var precis det som hände för några år sedan när jag fick för mig att läsa en kurs i palliativ vård på forskningsnivå. Efter mycket slit fick jag godkänt. Ville ju inte att den personen skulle få rätt. Bästa motivationen….
Vilken idrottsgren presterade du bäst i under skoltiden? Ingen alls. Det är inte så kul när kamraterna runt omkring gnäller så fort jag inte gjorde som de ville. Men en termin var jag med och spelade pingis en gång i veckan. Det var kul, särskilt när vi skulle köra rundpingis och hinna springa runt x antal pingisbord innan det var dags för mig att slå iväg bollen.
Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Jag har också drömt om att plugga till sjuksköterska men har utbildat mig till specialistundersköterska inom palliativ vård/avancerad omvårdnad och specialistundersköterska i akutsjukvård och intensivvård.
Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!
Visa alla inlägg av Hannas krypin
Upptäck mer från HANNAS KRYPIN
Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.