På trötta ben i regnet

Jag har haft mycket att göra på jobbet och i eftermiddags var jag så trött. Men inte så trött att jag inte bestämde en dejt med min make för att springa lite. Först tänkte jag löparbanan men där var ett fotbollslag och på fotbollsplan bredvid var det ett annat lag som tränade. Så vi hittade en av gräsplanerna och värmde upp. Oj så tunga ben jag hade. Men jag kom igång. Vi körde vårt pass med maxfart, bakåtlöpningar och sidstepp runt straffområdet. På långsträckorna maxfart, sidlinjerna sidstepp och bakåtlöpning. Först ett varv och så vila 1 minut. Därefter samma sak igen men springa två varv. Det upprepades så att vi till slut fem set och 10 intervaller. Låter kanske lite mja men det är grymt bra träning. Efter varje intervall kände jag hur jag blev lite snabbare. Så det är nog trixet för att jag ska fixa sprinten på löptestet. Värma upp och maxa ordentligt.
 Men det här med mina tunga ben. Kom på idag att jag slarvar med den snabba återhämtningen efter träningen. Kanske att det faktiskt gör skillnad så nu ska jag börja ta med banan igen för att få något snabbt efter passet. Jag tänker att jag faktiskt inte varit riktigt återhämtad innan jag går på nästa träningspass. Det är värt att börja igen tycker jag.