Tankar över en mugg te

Godmorgon!
Här sitter jag i ett mörkt kök och dricker min mugg med te. Snart ska barnen väckas, iallafall den minsta. Pojkarna vaknar för det mesta själv. Jag sitter och funderar över allt jag vill göra, vad jag ska lägga krut på och vad som får ligga vilande.
Min närmsta dröm är ändå att få börja jobba på IVA och läsa specialistutbildningen inom samma område.  För det är jag klar med, om jag inte ska jobba på lungmedicin så vill jag till IVA. Ingen annan avdelning lockar mig faktiskt just nu. Jag har alltid varit medicintekniskt intresserad och jag tycker om att få vara med när det händer saker. Antar det kommer igen på fotbollsplan också, haha. Det ska vara saker att bita i hela tiden. Då trivs jag som bäst.
Så var det ju det där med min pilates också som ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Det kommer nog aldrig bli en pilatestudio för min del men jag vill ändå bli riktigt bra på pilates. Tankarna ploppar upp titt som tätt om att starta en onlinestudio där man kan bli medlem och träna mina klasser. Det skulle vara något det. Jag funderar på när jag flyttar min blogg att kunna ha en onlinestudio och bloggen på samma sida. Å andra sidan kanske det blir för spretigt, att de som kikar in förväntar sig en ren pilatesblogg. Eller kanske inte, jag vet inte. Många tankar idag som du läser.
Appropå pilates så ska jag träna en timme med Linnea, brukar sällan önska något särskilt utan bara att få röra på mig men idag känner jag att det inte skulle vara dumt med rörlighet. Det blev inte mycket av den varan efter helgens cup vilket jag vet att jag verkligen behöver egentligen.
Nu medan jag skrivit det här inlägget så har det ljusnat ute och det börjar bli dags för frukost. Känner mig inte särskilt hungrig just nu men jag känner mig nästan aldrig riktigt hungrig nu för tiden.