Vardagligt pladder med en fråga

 

Ett typiskt vardagsinlägg blir det idag med allmänt pladder. Kan vara trevligt det med bland alla funderingar som jag väljer att dela med mig av. Jag vill egentligen skriva ännu mer än vad jag redan gör…. Men så vill jag få in mer av pilates och träning igen. Hälsa vill jag också få in mer. Mer täta uppdateringar.
Vad gillar du mest med min blogg? Är det mina träningsinlägg, att få följa med i min vardag eller mina reflekterande inlägg? En kombination av allt ihop kanske. Det jag däremot märkt är att sedan jag började skriva mer om mina tankar har min läsarskara ökat
Vi har beställt en ny soffa från IKEA som kom i förrgår. Igår gjorde vi ett försök att bygga ihop den, trots att klädseln inte kommit än. Vi var rörande överens om att aldrig köpa soffa från IKEA igen….Kan man inte ens få en soffa levererad någorlunda ihopbyggd liksom… Riktigt så kaosartat som det är på bilderna ovan är det inte nu. Samuel har fått en av soffdelarna till sitt rum, plasten på soffkuddarna är kvar för att skydda mot smuts innan klädseln kommer på men den går iallafall att sitta på. När allt är klart tror jag att det kommer vara ett jättebra köp. Sitsen är så skön och vilken skillnad det är mot gamla soffan. Men det ser ut som att vi bor i ett flyttkaos…..
Idag har jag varit ute i solen och dömt fotboll. Jag förväntade mig att det skulle vara kyligt så jag tog med mig mina vantar. De behövdes inte kan jag säga. När jag kom till arenan visade det sig att det var en fotbollsdag så det var proppfullt på alla parkeringsplatser. Jag fick ta bilen till ett ställe där den här klubbens gamla arena låg. Där är det sig inte likt, där det förut var fotbollsplaner, klubblokal och omkklädningrum är det nu istället vildvuxet och det är gator inför det husbygge som planeras här. Det var helt klart nostalgiskt eftersom jag dömde några av mina allra första matcher där. Minns särskilt ett tillfälle när en i publiken frågade om en femtonåring verkligen fick döma pojkar femtom (jag var 25 då….) och en mamma som tyckte att jag förstört för hennes sons lag. Haha, det var ju inget vidare trevligt minne. Mycket får man höra som domare….