300+200

Vad skulle jag träna idag, det var frågan. Rickard gav mig tipset att köra ett pass som han sprang häromdagen. Det är två intervaller i en kan man säga. Man delar upp femhundringen i två delar: 300+200. Jag bestämde mig för att springa 300 meter i fem minuter/kilometer och 200 meter i 4 minuter per kilometer. Bara en minut i skillnad i tempo låter inte så mycket men det blev snabbt väldigt tufft. Inte tufft á la orkar inte utan det kändes bara som ett pass som gav mig väldigt mycket. Mellan varje femhundring vilade jag bara en minut. Det blev 6*300+200 och passet avslutades med att jogga dryga kilometern. Kanske lite mindre. Hela passet tog bara trettio minuter. Det kallar jag kvalitet.