Lussebullebak

Lussebullar och pepparkakor är nu bakade. Med pepparkakorna fick jag hjälp av Samuel men han tröttnade rätt så snabbt och ville göra annat istället. Känner jag mig själv rätt så blir det pepparkaksbak igen om en vecka. Det roligaste är ju att baka och tjuvsmaka lite på degen. Själva pepparkakorna när de är klara är inte lika roliga. Hihi.

Alexander älskar tåg så när han såg detta lok med vagn så blev han helt till sig. ”Ha tåget” sa  han. Tyckte den var lite gullig så det blev ett köp till honom.

Godmorgon

Då är det ny vecka  igen. Jag startar den med happy feelings och trötthet. Känslan jag hade igår kväll var kvar ett tag och jag låg och grubblade en stund men är borta idag. Efter jobbet ska jag köpa saffran och därefter blir det lussekattbak med barnen. Mysigt.

Vad ska ni göra idag?

PS. Glöm ej att kika in mina traderaauktioner här.

Godnatt

Nu går mina ögon i kors så nu måste jag lägga mig. Blir upp tidigt imorgon. Barnen ska till dagis och fritids och jag jobbar till klockan 14.
Har lite svårt att komma till ro idag. Det är en sådan kväll när jag känner att det är en massa jag skulle gjort idag men inte ens hälften är gjort. Inte bra att gå och lägga mig med denna känsla. Men som tur är så är det en ny vecka imorgon och då ska jag planera min tid bättre. Skriva en lista över allt så blir det lättare att få överblick. Baka pepparkakor och lussebullar bla. Vi gjorde ju en del pepparkakor och lussebullar hos farmor igår. Skojsigt.

Jag vet inte om det är mörkret som gör att jag känner mig så vissen. Idag var det jättedimmigt hela dagen. Det påverkar säkert. Härligt var iallafall solskenet igår.

 

Nej, sängen var det. Godnatt och sov gott.

Några avklarade

Vi var iväg en sväng på stan och shoppade. Nu har vi bara några julklappar kvar. Skönt att ha det avklarat. Lite småplock inför julen också såsom julpapper och etiketter shoppades. Vi var in på Cervera en sväng och oj, vad det kliar fingrarna. Det finns så mkt fint. Det är dock inte billigt.  

Vi ska snart äta mat: köttgryta och potatis och därefter ska vi iväg på adventsfika hos farmor. Smaskens.

 

Idag ser jag ut så här, minus snefläta och minus örhängen.

Första advent

Jag har sovit som en stock i natt. Underbart. Ute är det grått och trist. Det är tydligen den varmaste novembermånaden på 50 år. Jag vill ha snö nu! Några minusgrader, strålande sol och snö är enligt mog det perfekta vintervädret.

Första advent är det idag också. Har inte tagit upp ljusstaken än men det ska vi göra idag. Älskar alla ljus, det blir en annan stämning då tycker jag. 4 veckor kvar till jul. Jag längtar!

Pysslade lite igår, ett armband med svarta glaspärlor och ett halsband/armband med röda och vita glaspärlor. Jag gjorde det först som ett halsband men kom på att jag kan sätta i ett lås så går det att användas efter humör.

Godmorgon

Idag är jag inte pigg. Kvart i sex var barnen vakna och förde oväsen. Trots att de inte somnade igår förrän sent. Suck. Vi har en fullspäckad dag framför oss, med adventstök hos barnens farmor. Lussebullar och pepparkakor ska bakas. Träna måste jag göra, hade vilodag  igår. Motivationen är på topp. Jag vill ha vårt löpband nu!

Igår såg vi filmen ”El orfanato”, Barnhemmet på svenska. Filmen var på spanska. Den handlar om Laura som efter 30  år återvänder till barnhemmet som hon bodde på som barn. Hon har en son, Simon och maken Carlos. Strax börjar Simon berätta en massa konstiga saker och en dag försvinner han spårlöst. Den står som skräckfilm men skulle mer säga att det är en thriller. Under hela filmen igenom så byggs spänningen på för att sluta med…. ingenting…. Det var inte det slut jag förväntat mig. Men den är helt klart sevärd.

Mysfredag

Så här snygg är jag idag. Mysfredag för hela slanten. På förmiddagen var jag iväg med pappa, Alexander och Mr R och tittade på kontorsstolar. Tänk om jag hade 9000 att slänga ut på en bra stol, då vet jag precis vilken det hade blivit. Vi ska vara barnvakt till J och R, Mr R:s systerbarn lite senare. De ska sova här. Blir kul. 

Jag har gjort några vinglasmarkörer idag. De blev för korta dock, så jag måste göra om dem. Men inspirationen flödar. Fick hem en hel del roliga pärlor från Bara Pyssel igår så nu ska jag bara göra något av dem också. Inte det svåraste direkt. Hihi.

Hoppas ni får en riktigt härlig helg.

Godmorgon

Igår hade jag en bloggfri dag. Jag jobbade först. Kändes inte bra igår, det börjar gå åt fel håll med vissa saker. Vill inte skriva vad det gäller här. Eftermiddagen tillbringades i Vidinsjö spåret. Sprang fem kilometer. Det är ett tungt spår. Går i stort sett upåt hela tiden så de sista 2 kilometrarna gick enbart på vilja. Jag har tagit en minut sen sist jag sprang spåret så det är kul att det går åt rätt håll.

Vi åkte till Halong, en restaurang i stan och åt kinamat. Kyckling, grönsaker och cashewnötter. Till efterrätt blev det friterad ananas och glass. Det fanns ingen banan. Hade hellre velat haft det. Men det var riktigt gott. Barnen åt som hästar. Hihi.

Tänkte titta på hockey med R igår på tv:n men jag var så trött. Somnade flera gånger och till slut gick jag och lag mig, vid nio. När hände det sist egentligen. Skönt var det iallafall. Jag känner mig pigg och glad.

—-

 

Min kära mamma har varit här idag. Ville att jag skulle göra ett halsband till henne. Det blev halsbandet ovan. Tycker det blev jättefint. Håller även på att skriva ett reklamblad som ska upp på jobbet bland annat. Måste få ut mitt namn igen, känner jag.

Idag har verkligen varit en riktig ätardag. Bakade både kladdkakor och schackrutor på jobbet idag och kladdkaka med glass var lite för lockande. Mums! Så imorgon måste jag träna igen. Eller, det hade jag ju tänkt ändå oavsett dagens onyttigheter. 🙂

Hoppas ni får en toppenkväll.