


Precis som jag skrev i morse så har jag nu påbörjat mitt examensarbete. Det är bäst att börja när jag är motiverad för jag kommer garanterat ha dagar när jag inte har lust att göra något alls. Jag kanske ändrar mig ju mer jag läser men min frågeställning är klar och jag har börjat med bakgrunden.
Efter skrivandet ställde jag mig på löpbandet och rev av ett gäng intervaller. Fast jag kände mig tung som bly och okontrollerad i kroppen på något sätt. Fast jag inte sprang i några egentliga farter. Är det så här det ska kännas med träningen nu? Tungt och jobbigt och allmänt blaha? Rickard peppar mig hela tiden och säger att jag snart är tillbaka. Hur lång är en ”snart” tänker jag då…..
På eftermiddagen så övade jag och Rickard inför föreställningen på hans jobb. Tyckte jag sjöng förfärligt dåligt idag, rösten bar inte riktigt. Tur att det inte är idag som vi ska sjunga. Efter övningen så fick min blogg en ny design. Egentligen så gillar jag inte när man måste klicka vidare för att kunna läsa inlägget. Men med designen som jag hade innan fick jag inte till det som jag ville. Det får jag däremot nu. Jag kunde också lägga till en prenumereraknapp och man kan lätt hitta mitt arkiv. Ska se om jag kan få till kategorierna också. Vad tycker du om min nya design?







Ikväll var det dags för balett med Ida. Förra året såg vi Svansjön i Norrköping och den här gången såg vi Nötknäpparen. Vi hade riktigt bra platser, tredje raden så vi fick se allt på nära håll. Ida hade tusen frågor och jag hörde inte allt hon undrade över. Inte lätt med en mamma som hör så illa…. Jag blir så imponerad av balettdansöser, så skickliga och så ont det måste göra i kroppen av alla onaturliga rörelser.
Nej nu ska jag sova. Skriver några rader imorgon igen.
Himla snygg selfie!
Gillar den nya designen. Den kan du vara nöjd med. Visste ju att både du och din man är fotbollsdomare, men jag visste inte att ni är en duett också. Jättekul! Var brukar ni uppträda? Min bästis Yvonne sjunger i en kvartett som uppträder med barbershop och just nu deltar de i olika julevents där de framför julsånger.
Vi brukar bara sjunga på min mans jobb nu för tiden. Men förr sjöng vi både på mitt gamla jobb och mammas gamla jobb. Det var så roligt och uppskattat!
Egentligen föredrar jag när men inte behöver klocka vidare för att läsa mer men det fungerar ändå bra. Det är så klart lite av en vanesak och jag förstår att du ser fördelar med denna design. För övrigt så tycker jag det ser trevligt ut.
Härligt att ni var nöjda med baletten.
Ja, det gör jag med. Håller med om att det är en vanesak. Nu känns det inte lika jobbigt på andra bloggar heller när jag är van vid min egen.