Mer som oktober

Det är onsdag kväll och jag sitter och tittar på film. Mitt inlägg har därför tagit evigheter att skriva. Jag har jobbat idag och flexade hem lite tidigare för att åka förbi skolan och hämta I. Det har inte varit något härligt väder direkt: 6 grader och så regn nästan hela dagen. Det behövs verkligen vatten så jag är glad för regnet. Men vill gärna att det vänder snart.

Jag är ledig imorgon och då ska jag döma fotboll igen. Funderar helt klart på om jag kan ha underställ på morgondagens match. Känns konstigt i maj men temperaturen är ju samma som under en match under hösten. Det är lite svårt just nu att inte tänka mer på höst. Om man bortser från grönskan alltså. Det är en tidig match så lär inte hinna bli så varmt. Vi får se hur jag gör.

6 svar på ”Mer som oktober

  1. Vi hade med 6 grader & regn här igår onsdag. Tänker som du. Regnet är bra för naturen & växtligheten. Å att vi inte ska tröttna på värme, sol fina dagar innan sommaren ens har börjat.

    Skönt med ledighet. Hoppas att fotbolls matchen går bra & att du inte fryser 🙂.

    Ta hand om dig & va rädd om dig❣️🤗

  2. Ibland är det skönt att bara landa i soffan och ta det lugnt. Känns som att det behövs just nu, speciellt när vädret lämnar mycket att önska. Men ev så kommer solen fram idag, det ska bli väldigt trevligt. Även om det forfarande är kallt. Ha en fin ledighet!

  3. Ja du, att känna acceptans för att våren betyder att man fortfarande behöver elda i kaminen vissa dagar och att barfota i flip-flops mest är en härlig målbild är lite svårt… Det är verkligen en kylig vår, men till det får vi knappt heller något regn. Jaja, det blir nog bra. Att blunda för de bruna fläckarna i vår gräsmatta har blivit en av mina paradgrenar.

  4. Lycka till på matchen! Här är det regn och blåst, ska vist egna 14 mm. 4 grader här är mer som oktober ja.

  5. Samma skitväder här. Å du, man ska klä sig efter temperaturen, inte efter årstiden. 6 grader utan långbyxor/underställ – aldrig i livet. Hellre svettas och ta av sig i fall det skulle bli nödvändigt än tvärtom. Detta sagt av mig som är extremt frusen…

Kommentarer är stängda.