Tillbaka till vardagen igen

Idag är min sista lediga dag vad gäller semestern 2022. Fast egentligen så känns idag som bara en vanlig ledig dag inför nattpasset imorgon. Vaknade alldeles illamående imorse. Min stackars kropp fick en sockerchock efter glassen på smultronstället igår och sedan glass och godis på kvällen. Känslan var att jag inte vill äta snaskigheter på evigheters evigheter, aldrig nånsin igen. Idag är värmen tillbaka, höll på att bli kokt när jag gick till affären i svarta långa brallor och en tjock varm tröja. Det fick bli shorts och linne när jag kom hem.

Jag och Samuel har varit och hälsat på morfar en sväng. Min mamma är hos sina syskon i Hälsingland. Tog med lite fika och det blev en snabbvisit men väldigt trevligt. Efter lunchen åkte vi till Lekia och köpte nya tärningar och nytt yatzy. Därefter blev det en runda på minigolfbanan. Väldigt trevligt måste jag säga.

Om en stund ska jag springa en runda, kvällen bjuder på fotboll, ett onlinemöte och så tänkte jag skriva en lista från semestern. Lite ”best of 2022” typ. Inte en bild har jag tagit idag så det här blev ett helt bildlöst inlägg. Rubriken är också lite missvisande eftersom det bara är jag och Rickard som ska tillbaka till vardagen. Barnen har lov en månad till. Är det någon mer än jag som önskar mig ett sommarlov likt det när man var barn?