Vi äter ganska mycket samma saker hela tiden. Det blir pasta med köttbullar/köttfärssås/falukorv ganska ofta och det hade jag ingen lust att laga idag. Slängde istället ihop en paj: bacon och purjolökspaj som blev riktigt god.
Pajdeg
3dl vetemjöl
100g margarin eller smör
3msk kallt vatten
Fyllning
2 paket bacon
purjolök (efter tycke och smak)
riven ost
Äggstanning
6 ägg
2 dl grädde
2 dl mjölk
Gör så här: Rör ihop degen. Jag smälte smöret för att lättare kunna blanda ihop till en deg och tryckte sedan ut den i en pajform. Förgräddade skalet 10 minuter i 175 grader. Medan skalet gräddades stekte jag bacon och purjolök och lät det sedan rinna av på papper. Därefter la jag det i formen, ost överst och sedan på med äggstanningen och gräddade tills det ”stannat”. Servera med sallad och en god kall sås till.
Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Jag har också drömt om att plugga till sjuksköterska men har utbildat mig till specialistundersköterska inom palliativ vård/avancerad omvårdnad och specialistundersköterska i akutsjukvård och intensivvård.
Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!
Visa alla inlägg av Hannas krypin
11 svar på ”Bacon och purjolökspaj”
Mums, vad gott! 🙂 Kram
Laddar in …
Ååh så gott, måste testa!
Laddar in …
Gör det! Det var jättegott.
Laddar in …
Ser gott ut! Tack för middagstipset.
Svar: Tack, jag vill tro att tentan blir godkänt.
Tack också för att du delade med dig av ditt studietips.
Kram
Laddar in …
Ååh, gud vad gott! 😀 Den ser sådär helt PERFEKT ut! Mums!
sv: Nae, det gör man verkligen inte! Håller jag med om! 🙂 Även fast man såklart kan vara lite frustrerad när det går dåligt, hehe 🙂 Men detta passet gick ju ändå bra, var bara mitt mående som var nere i botten. Innan iaf. Efter ett gymbesök känns det åtminstone lite bättre 🙂
Laddar in …
Den var riktigt god!
Laddar in …
Mums, det lät gott! 🙂 kram
Laddar in …
så gott 🙂
Laddar in …
Låter gotti – Tack för receptet!
/Kram ♡
Laddar in …
Det ser himla smarrigt ut 😀
Laddar in …
Gott! 🙂
Laddar in …
Kommentarer är stängda.
Upptäck mer från HANNAS KRYPIN
Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.
Mums, vad gott! 🙂 Kram
Ååh så gott, måste testa!
Gör det! Det var jättegott.
Ser gott ut! Tack för middagstipset.
Svar: Tack, jag vill tro att tentan blir godkänt.
Tack också för att du delade med dig av ditt studietips.
Kram
Ååh, gud vad gott! 😀 Den ser sådär helt PERFEKT ut! Mums!
sv: Nae, det gör man verkligen inte! Håller jag med om! 🙂 Även fast man såklart kan vara lite frustrerad när det går dåligt, hehe 🙂 Men detta passet gick ju ändå bra, var bara mitt mående som var nere i botten. Innan iaf. Efter ett gymbesök känns det åtminstone lite bättre 🙂
Den var riktigt god!
Mums, det lät gott! 🙂 kram
så gott 🙂
Låter gotti – Tack för receptet!
/Kram ♡
Det ser himla smarrigt ut 😀
Gott! 🙂