Fjärilshuset


Vi har planerat i sommar att åka till fjärilshuset. Det ligger i Hagaparken i Stockholm. Att vi åkte just igår blev lite av en impuls. Pratade om att göra det idag men så ville IKEA-montören komma idag och bygga ihop våra garderober så fick ändra planerna lite då Samuel dessutom är iväg hela nästa vecka. Tänkte ta vår stora bil men den vägrade starta (nu är det löst) så vi fick ta vår lilla blå. När vi väl kom iväg så blev det en härlig utflykt tillsammans med familjen.
Vi tog även hissen upp i Kaknästornet. Det kittlar rejält i magen när man tittar ner och Samuel tyckte det var läskigt att ida fick stå på bänken. Det blev en kort sväng då vi alla var precis utsvultna. Tidpunkten var lite illa vald då vi hamnade i eftermiddagsrusningen så det tog 40 minuter för oss att bara ta oss ut på motorvägen. Ett stopp på Mcdoonalds i Södertälje avslutade utflykten.