I Stockholm

Det var en kvinna på affären här hemma som kommenterade min outfit imorse med att jag såg så somrig och fin ut. Jag blev så glad, det var så oväntad också.
Vi blev lite besvikna på fjärilshuset i år, såg nästan inga alls och det brukar vara mängder. Vi knallade bort till hajarna och där var vi en bra stund innan barnen fick köpa några grejer.
Efter fjärilshuset åkte vi till Kaknästornet och efter besöket där ville barnen gå till en lekplats som låg i närheten. Vi gick förbi några jättebjörnlokor. Jag tycker det är lite obehagligt med den här växten. Den är giftig och orsakar vid kontakt med giftet+sol liknande brännblåsor.
Vi åkte såklart upp och jag blev alldeles yr av att åka hissen. Jag börjar bli gammal… Skämt åsido. 🙂

Utsikten däruppifrån är hisnande. Alexander blev höjdrädd och ville åka ner lika snabbt igen.
Jag tycker att Stockholm är en sådan fin stad. Gillar dock inte att köra där, det är så mycket folk och en del kör som idioter…