Ett pass pilates

Ikväll blev det ett pass pilates, så skönt att köra ett pass för hela kroppen. Det blev det HÄR. Jag tror att det här blir passet jag kommer vilja träna ett par gånger i veckan utöver allt annat som jag vill göra. Ett pass som ger mycket för kroppen på lite tid. Tidigare idag blev det även lite övningar för att träna upp vigheten. Joseph Pilates (han som grundade träningsformen) sa: If your spine is inflexibly stiff at 30, you are old. If it is completely flexible at 60, you are young.
Det finns inget hopp för mig alltså, se så stel jag är. Jag tycker det är ett lite konstigt resonemang att hur ung du är sitter i hur vig/flexibel din ryggrad är. Men jag kämpar, jag ska få upp min rörlighet i ryggen! Älskar Idas stil för övrigt.