Biotips – The martian

Häromveckan var vi och såg ”The martian” med Matt Damon i huvudrollen. Den handlar om Mark som blir lämnad på Mars efter en storm där besättningen tror att han dött. Så är inte fallet. Filmen går i princip ut på att följa Marks kamp för överlevnad i väntan på att han ska bli räddad. Jag tyckte filmen var bra och spännande, den inbjöd även till en del skratt. Det enda negativa är att den blev lite långsam ibland.