Kalla intervaller

Imorse möttes vi upp igen, jag och Sofia. Det var så kallt och jag tänkte under uppvärmningen att ”jag blir snart varm”. Det gick på repeat i huvudet och mycket riktigt. Det tog inte särskilt lång tid att verkligen få upp värmen. Bortsett från fingrarna, dubbla fingervantar fick det bli. Idag var planen:
800*2
600*2
400*2
200*2
200 meter joggvila mellan alla utom tvåhundringarna då det blev 100 meter vila inför den första och samma inför den andra. Svettigt pass blev det, hehe, och jag är så nöjd att jag kunde köra ett så pass tufft pass med joggvila och inte ha stå eller gåvila. Men jag behöver få upp tempot, uthålligheten finns. Totalt med uppvärmning och nedvarvning blev det 6,5 kilometer. En skön start!