Pilates

En variant på roll-up

Dagens instagramutmaning är rollup med scissors. Här får ni se övningen steg för steg men jag skriver inte under varje bild. Efter en rollup så rotera benen och gör samma sak med andra benet. Det är svårt att förklara vad jag menar så titta gärna på klippet på min instagram. @hannafialotta.
Tänk på att inte ta armarna för långt bak så du svankar. Ryggen ska vara i kontakt med mattan. Börja med att dra naveln mot ryggraden och skapa en c-kurva i nedre delen av ryggen när du lyfter. Glöm inte kontrollera övningen från magen när du reser dig och när du sänker ryggen mot mattan kota för kota. På klippet gör jag det ganska snabbt för att det ska få plats. Gör övningen långsamt och kontrollerat både upp och ner. Använd inte armarna för att ta dig upp utan använd magen. Glöm heller inte att pressa bollen mellan benen.
 
 

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 Comments on “En variant på roll-up

Lämna ett svar