Livet är mer än att bara gå runt och vänta

Jag längtar ofta efter roliga saker som jag ska göra. Både själv och med familjen. Problemet är att jag är så fokuserad på det som ska hända sen att jag ibland missar det som händer nu. Det finns ett citat  som cirkulerar på internet. Jag vet inte vem som skrivit det. ”Livet är det som pågår medan man är upptagen med att göra andra planer”.  Jag har ett konkret exempel på hur det här citatet passar in i mitt liv. 
I juni nästa år ska jag gå del två på pilatesutbildningen som jag gick i mars. Det är över ett halvår dit. Jag längtar såklart! Jag har verkligen väntat på att nya datum ska släppas och nu är det dags. Men var är mitt fokus? Fokus är långt där framme i juni vilket är så dumt.  Missförstå mig rätt, det är inget fel i att längta efter saker. Det jag menar är att när allt det roliga man har framför sig tar så mycket fokus att man missar att leva här och nu. Och livet är så mycket mer än att gå runt och vänta på roliga saker.  Fyll livet med vackra minnen varje dag är en tanke som jag verkligen vill ta fasta på.