Kalas och vardagspladder

Godmorgon! Jag gick och la mig strax efter åtta igår kväll efter att ha suttit och spelat tv-spel en stund. Jag har en lång arbetsdag framför mig så det var är skönt att ha fått några extra timmars sömn. Jag är lite av en slarva med sömnen. Inte extremt men lite grann, tillräckligt för att jag ska känna av det. 
Igår kom Idas bästa kombis från förskolan hit. Det var ett tag sedan sist och flickorna blev så glada över att få vara med varandra en eftermiddag igen. Ida var inte särskilt intresserad av ett födelsedagskalas i år med många barn utan hon ville bara att bästa kompisen skulle komma.
Medan jag och Ida gick och hämtade kompisen så gjorde Rickard i ordning en tårta med Frostmotiv och dukade i Idas rum. Skära tårtan själv ville Ida såklart göra.
På eftermiddagen satt jag med mina böcker och jag får helt seriöst mer ont i ryggen av att sitta och läsa än av att vara på jobbet en hel dag. Jag skulle aldrig kunna ha ett stillasittande jobb. Jag satt och funderade över hur mycket man egentligen måste röra på sig varje dag för att kompensera upp allt stillasittande.