Intervaller på bana

Vilket perfekt väder det blev för dagens löppass. Solen sken från en nästan klarblå himmel och det var knappt någon vind alls. Jag och Rickard möttes upp vid mitt jobb för att sedan springa löptestet på bana igen. Uppvärmningen var nog den segaste någonsin och jag funderade över hur mina stackars ben skulle orka springa fort. Men jag hittade tempot och vi sprang 40 intervaller. När jag skriver det så låter det verkligen helt galet men det är inte jättelångt i kilometer. ”Bara” 4,8km.