Ett explosivitetspass

Idag blev det ett träningspass vid stationen. Dels springa i trapporna men så finns det också en lång nerförsbacke där man kan springa i överhastighet. Med det menas att i nerförsbacken så springer man maxfart och få hjälp av nerförsbacken för att få upp högre fart än under en maxfartsintervall på platt mark. Det var ett riktigt bra pass som gav mig rejält med mjölksyra. Härligt att vara igång igen.