Vad skönt att jag får vara ledig idag, jag var helt färdig igår när jag kom hem från jobbet. Mina planer för dagen är att plugga. Ska bara skriva färdigt det här inlägget så ska jag fortsätta lyssna på föreläsningar om psykoser. Allt eftersom kommer jag även kommentera trådarna i vårt forum om beroende. Det får bli när barnen gått till skolan för nu kom tonåringen upp och önskade amerikanska pannkakor till frukost.
Men innan jag tar tag i mig själv måste jag bara skriva och berätta för dig om konstiga drömmar jag haft den senaste tiden. När kroppen börjar bli ketoadapterad så drömmer blir sömnen bättre och man kommer ihåg drömmarna mer och också vad man drömmer. Längtar tills jag verkligen får alla fördelar som finns av att vara i ketos. Hade inte fördelarna funnits hade jag gett upp för länge sedan. Det är tufft!
– För ett tag sedan så drömde jag om att jag var gravid och skulle föda barn. Förlossningen hade startat men jag skulle inte föda barnet på sjukhuset utan hemma hos mina föräldrar i mitt gamla flickrum. Det roliga i drömmen var att en av de boende som jag tar hand om på jobbet var barnmorska och skulle vara med när barnet skulle födas.
– Jag drömde även att jag låg och sov, tog en tupplur innan jag skulle iväg på mitt corefusion-pass. Vaknade dock en kvart innan jag skulle vara redo och klar för att köra igång passet. Stressade dit och på vägen dit hade jag ställt cykeln men när jag kom fram hade cykeln förvandlats till två jordklumpar 😳 Så jag fick springa istället. Men benen ville inte alls, jag kom inte framåt och fick tvinga benen att lägga i en högre växel. Väl på plats var jag inte i gymnastikhallen där jag brukar ha mitt pass utan snarare i en galleria och jag gick fel flera gånger. I drömmen blev det inget pass då deltagarna inte kom. Så jag åkte hem istället.
Jag önskar dig en härlig dag så kikar jag säkert in senare. Men nu frukost. Jag är också hungrig som en varg. Har tagit fram köttfärs så ska steka mina ketobiffar senare under dagen. Foodprep underlättar tillvaron något enormt.
Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Jag har också drömt om att plugga till sjuksköterska men har utbildat mig till specialistundersköterska inom palliativ vård/avancerad omvårdnad och specialistundersköterska i akutsjukvård och intensivvård.
Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!
Visa alla inlägg av Hannas krypin
Upptäck mer från HANNAS KRYPIN
Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.