Imorse ringde klockan tidigt. Jag ville köra ett styrka- och konditionspass före frukost. Så det blev ett pass från youtube som verkligen utmanade både koordination, styrka och flås. Fast mest koordinationen. Nu ska ju mina måndagspass bli mer ”gympiga” så jag måste ju träna mer steg. Något annat jag fick träna på är burpees. Har jag sagt att jag hatar burpees? Ruggigt bra övning men jag hatar den. Mest kanske för att jag är så dålig på just den övningen. Desto större anledning att utsätta mig för övningen, haha.Fick massor med inspiration till mitt pass så det var bra. Konstaterade också att jag tror att min planering jag la upp häromdagen måste revideras en aning. Tror det är för få övningar. Eller jag tror inte, haha, jag vet att det är det.
Till frukost stekte jag zucchini och ägg i massor med smör. Strikt keto, vilket känns riktigt bra. Vet du vad jag gjorde efter passet och frukosten? Jag gick faktiskt och sov en timme. Det var skönt. Nu tänkte jag kommentera färdigt bloggar och sedan måste jag plugga lite. Fick frågan vad vi pratade om för etiska dilemman igår och vi tog olika situationer vi varit med om i jobbet. Tex en person som vägrar ta sitt insulin, eller en situation där de anhöriga vill något helt annat än den boende. Vem ska man lyssna på då? Det är verkligen inte lätt det här med etiska dilemman och det finns många principer man kan använda för att rättfärdiga eller förkasta samma lösning. Det är också lätt att se det i svart eller vitt men jag tycker nästan att det blir lite en gråzon också. Det finns så många aspekter att ta hänsyn till och i många fall är det någons integritet som kränks i syfte att göra gott och så vidare.
Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Jag har också drömt om att plugga till sjuksköterska men har utbildat mig till specialistundersköterska inom palliativ vård/avancerad omvårdnad och specialistundersköterska i akutsjukvård och intensivvård.
Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!
Visa alla inlägg av Hannas krypin
Upptäck mer från HANNAS KRYPIN
Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.