Ibland är det svårt att komma på en rubrik…..

Torsdag igen och jag har redan jobbat en halv vecka efter semestern. Är ledig imorgon och sedan jobbar jag helgen. Ledig och ledig förresten. Man är ju aldrig ledig när man går i skolan. Ska lyssa på en föreläsning om coachande förhållningssätt igen och så ska jag analysera mig själv i helgen i samtal med kollegor och boende.
Imorse var det jobbigt att kliva upp, var så trött, klev upp 10 minuter innan jag var tvungen att åka och åt en riktigt dålig frukost i bilen på vägen till jobbet. Jag slutade ett idag vilket var riktigt skönt. Om en timme ungefär ska jag åka iväg och döma fotboll. Så här på hösten är matcherna extra viktiga, det är nu det ska avgöras vem som får gå upp en division, vem som stannar kvar och vem som åker ur serien.
Iallafall, tänkte avsluta inlägget med en ”den här veckan har jag funderat över dessa grejer-lista”:
– Varför man aldrig ser ut på bild som man ser sig själv i spegeln. Bjuder på en lite misslyckad bild. Jag tänkte en sak och så blev det något helt annat. Ibland går 10 sekunder väldigt fort.
– Varje gång jag är i Stockholm och åker förbi skylten Frihamnen på motorvägen så tänker jag på Beck, men jag kan inte komma på vilken Beck det är. Jag ser scenen framför mig, hur någon av Becks kollegor kommer och säger att ”Det har skett ett mord i frihamnen”. Eller så blandar jag ändå ihop med en av de nya Beckfilmerna där Gunvald ramlar i vattnet i Frihamnen.
– Jag har konstaterat att det är väldigt smidigt att äta keto. Det är grönsaker, smör och någon proteinkälla (max en handflata olagat). Det finns inte så många alternativ då.
– Jag vill tillbaka till enkelheten. Känns som att jag gjort det så svårt för mig med alldeles för mycket.
– Den här sommaren har himlen prytts av åskmoln väldigt ofta tycker jag.