En viktig fotbollsmatch och pluggfredag

Godmorgon mina vänner. Jag känner mig så glad idag, lite trött, men ändå glad. Igår var jag ju iväg och dömde fotboll. En viktig match för det ena laget där varje poäng nu kommer ha stor betydelse för dom. Iallafall var det en sån där match där allt stämde för mig. Bra plan att springa på. Den här planen är lätt en av Östergötlands finaste planer, kanske till och med bland Sveriges finaste planer. Igår fick jag veta av hemmalagets tränare att elitlag kommer och hyr planen för att träna. Då kan du tänka dig vilken bra plan det är. Som att springa på konstgräs fast det är naturgräs. Jag blev helt lycklig och prillig av tanken på att få ge mig ut och springa här. För att återgå till matchen, kommunikationen med spelarna stämde och respekten för varandras roller fanns. Jag hade bra assisterande domare och vi var verkligen ett team som dömde matchen tillsammans. Grymt rolig match, en sån där match som gör att jag bara vill döma mer och mer, aldrig sluta och som gör att de där lite tuffare matcherna där det är svårt att få acceptans bleknar.
Idag har jag kommenterat klart en massa bloggar, idag gjorde jag det sjukt ineffektivt eftersom jag gärna gör en massa andra saker samtidigt. Jag fick önskemålet om att skriva lite mer om coachande förhållningssätt och det gör jag gärna. Måste bara lära mig lite mer först och det tänkte jag sitta med idag. Men det jag kan säga just nu är att mycket handlar om att inte ge råd utan att med hjälp av öppna frågor hjälpa personen att själv hitta sina lösningar på problemet. Verkligen intressant!