Tillbaka till rutinerna igen

Jahopp, då var semestern 2019 slut och bakom mig. Men vilken skön semester det varit och vi har gjort så mycket roligt tillsammans. Gotland, Ölands djurpark med alla Rickards syskonbarn, alla små utflykter, soffhäng och filmmys. En sommar som rymt det mesta. Inte så mycket bad för min del men det gör inte så särskilt mycket. Kommit igång ordentligt med löpträningen och jag börjar hitta motivation och inspiration igen.
Dagen idag startade redan klockan sex, jag började jobba klockan två och ville verkligen hinna med så mycket som möjligt innan jobbet. Jag hann:
– läsa etik inför närträffen imorgon.
– lägga in ny info på hemsidan för gymdelen (sitter ju med i styrelsen där så hemsidan är lite mitt område)
– läsa bloggar
– Rickard coachade mig och så körde vi igenom ett explosivitets- och maxstyrkepass. Kanske inte optimalt efter helgens två matcher men imorgon kommer det inte bli någon träning och jag ville inte ha vilodag två dagar i rad. Det känns i hela kroppen att jag slarvat med styrketräningen. Blä på den men skönt att vara igång igen.
– äta mat och så tänkte jag cykla till jobbet men lagom till jag skulle behöva åka började det regna. Jag måste införskaffa regnkläder om jag ska kunna cykla i alla väder.
Klockan två var det så dags att börja jobba igen. Helt underbart att få träffa kollegorna igen och jag blev välkomnad av de boende också som saknat mig. Då blir jag glad, att få känna att det blir lite tomt utan mig och att jag varit saknad. Som du vet tänker jag kanske inte alltid så alldeles snälla tankar om mg själv. Jag fick dock jobba över till halv nio, skulle egentligen slutat åtta. Något som går emot mina principer är att  bara stressa från de boende när vi är mitt uppe i något. Nej gör klart först och sedan åka hem är min melodi. Det kändes i kroppen att jag varit ledig i fyra veckor, kände mig pigg, däremot så var det ju som att jag inte varit borta. Jobbet sitter i ryggmärgen. Skönt känsla faktiskt.
Ikväll när jag kom hem från jobbet hjälpte jag Ida i säng och sedan tränade jag tjugo minuter pilates. Det var stelt och gjorde ont överallt men känns skönt så här efteråt iallafall. Om jag inte är allt för trött imorgon bitti när klockan ringer ska jag nog köra igenom kroppen då med. Något kort och ”ointensivt”. Sov gott så hörs vi imorgon!