Norra Latin

 ”Clea och Tamara är varandras motsatser. Clea är blond, fantastiskt vacker och uppvuxen i en skådespelarfamilj. Hon bor redan i Stockholm. Tamar är mörk och har inte skådespelaryrket i blodet på samma sätt. Hon flyttar från Östersund för att gå på gymnasiet i Stockholm. Det finns dock en sak som förenar dom och det är kärleken till skådespeleriet. Clea kommer direkt in i gänget och blir den populära. Tamar däremot har svårt att hitta vänner och hon börjar höra en röst och se en man. Någon följer stegen hon tar. Vem är han och finns det kanske någon  sannning i myten som går på skolan?”
Norra Latin är den första boken som jag läser av den här författaren. Språket är modernt med en stil som jag verkligen gillade. Boken är riktigt bra och spännande och den fångade mig från början. Tycker du om spökerier så kommer du gilla den här boken. Men utan att säga för mycket så blev jag besviken på slutet. Man får svar på alla frågor så man lämnas inte med en massa funderingar men det var något som gjorde att jag kände, jaha, var det inte mer än så? Den är dock läsvärd ändå!