Tillbaka till Grensholm

Tidigare i veckan så tog vi en tripp till Grensholms borgsruin, det gamla namnet är faktiskt Åls stenhus. Vi har varit här en gång tidigare och från bilen får man gå lite drygt en kilometer innan man är framme.
Vi stannade nere vid Roxen en stund och kastade stenar. Jag kände på vattnet och grämde mig lite faktiskt över att jag inte hade med mig badkläder. Det hade varit skönt att ta ett dopp då vattnet faktiskt var riktigt varmt och skönt.
Nere vid stranden ligger ett övergivet litet hus. Givet att knalla in där och kika lite. En enrummare och jag funderar över om någon bott här. Jag gillar att fundera över vem som kan tänkas ha bott på övergivna platser. Hade de barn och vilka livsöden hade de kunnat berätta om?
Mysigaste vägen upp till stenhuset men jobbig också då det går brant uppför. Bilden gör inte vägen rättvisa.

Den branta backen upp till borgen är så värt det när man väl kommer upp! Så vackert och man ser långt. Hade gärna haft med mig en kikare för att kunna se alla platser som man funderar över vad det är!