Myggbett är för mig

En sån där bild man egentligen inte visar men stort 😍 på outfiten! Satte upp kameran på fönsterbrädan och bilden blev tagen ur grodperspektiv. Läckert verkligen, haha.
Ja, vad ska man säga om myggbett. Jag har tur som sällan får myggbett. När jag var barn kliade myggbetten lite grann bara. Nu däremot får jag stora röda utslag som kliar ett bra tag. Jag har märkt det att nu när jag blivit lite äldre så reagerar jag mer på allergener. Jag har till exempel aldrig haft pollenallergi men de senaste två åren har jag börjat reagera. Känns ju onödigt måste jag säga. Men åter till myggbetten, de gillar jag såklart inte. Använder dock inte myggolja och tänker att de håller sig undan ändå. Går sådär måste jag säga…  Hellre myggbett än fästingar dock, fästingar är för mig vidriga små odjur…..
Det här inlägget är en del av Madeleines Juniutmaning. Vill du också hänga på? Kila in till henne och läs om ämnena och var med du också. Glöm inte länka till Madeleine.