Kräftskiva på jobbet och ledig helg

Idag har jag inte haft någon bra dag. Var så nära att sjukanmäla mig imorse men tog mig själv i kragen och åkte till jobbet ändå. Och vilken bra dag det blev. Vi ordnade kräftskiva för de boende och det blev så uppskattat! Vi satt i två timmar med de boende, åt god mat, pratade och sjöng visor. Jag brukar inte skriva om mitt jobb men just det här kände jag att jag ville dela. Det är så mycket negativt om äldreomsorgen i media att det är lätt att tänka att det är katastrof överallt. Jag är däremot stolt över min arbetsplats.I alla lägen gör vi det bästa vi kan för de boende.
Så nog om det. Nu tar jag helg. En helg som kommer vara fullspäckad med fotboll, plugg och fix med spellista till mitt pass. Jag behöver hitta lite nya stegkombinationer till det som jag redan kör för variationen skull och även för att det ska passa en större grupp. Nu är dock frågan vad vi ska laga till kvällsmat. Den eviga frågan…..