Jag och mina pioner

Midsommardagen är snart till ända. Jag har varit trött idag, det blev sent igår, vi somnade väl vid halv ett. Vi var väl uppe vid tio kanske och jag skrev ett inlägg här på bloggen som jag tidsinställt för en annan dag. Nu har jag återigen samlat på mig ett gäng inlägg som kommer komma upp allt eftersom. 
                                             
Jag, Rickard och barnen åkte till hans pappa och blev bjudna på en härlig midsommardagslunch. Bild 1 är min smarriga frukost: grädde, jordgubbar och nektariner samt ett gäng macadamianötter. Bild 2 är jag i min midsommardagsoutfit. Örhängerna har jag fått av mamma och halsbandet är min examenspresent från jobbet när jag var klar med min specialistutbildning inom palliativ vård. 
Bild 3: Jag blev helt kär i den här kattungen, älskar verkligen färgsättningen. Men…. Jag är allergisk mot katter och efter bara en stund kliade det väldigt mycket i min näsa. 
                                
Vi blev bjudna på en typisk traditionell lunch, sill, färskpotatis, korv och köttbullar. Det var så gott och jag tog om två gånger. Efterrätten blev typ cheesecake med karamelliserad mjölk och ett täcke med smält schweizernöt. Och så en klick grädde till. 
Jag har nu bytt om till ett av mina favvolinnen och röda shorts. Ida är ute och leker i vattenspridaren med en kompis och grabbarna pysslar med sitt på sina respektive rum. Den där milen jag hade tänkt att springa idag är bara att glömma. Men jag ska försöka ta min sega kroppastolle ut på en promenad senare.