Nu kommer du säkert tycka att jag är lite ambivalent. Kanske skulle utforska min ambivalens genom ambivalenskorset… Nej men skämt åsido. Men så här är det, efter en månad känner jag nackdelarna med att inte vara keto. Det fanns ju en anledning till att jag valde något så strikt som keto. Precis som jag skrivit i rubriken så saknar jag keto. Inte när jag tänker på att äta mer smör. Men när jag tänker på fördelarna. Just det där att slippa vara sugen fast jag precis ätit mat, att hela tiden känna mig mätt och inte bli panikhungrig oavsett hur lång tid det har gått mellan måltiderna. Jag är inte piggare med mer kolhydrater i kroppen. Min trötthet är direktrelaterad till för lite sömn.
Jag vet att Martina är keto ungefär 80% av tiden. Tänker att det kanske skulle passa mig. Vara keto för det mesta men när det är något särskilt som födelsedagar, goda middagar (som det dock inte blir så mycket av just nu såklart. (Om nu någon trodde något annat) eller extra tuffa träningspass. Men vet du att samtidigt orkar jag faktiskt inte vara keto. Jag vill äta det jag vill under en period och inte det jag borde. Men såklart, det kan jag inte göra. Jag har ont i magen varje dag, inte hela tiden varje dag, men varje dag. Det går inte en dag utan att jag inte har ont. Så jag kan ju inte äta det jag vill och när jag vill. Hur mycket jag än vill vara ”som vanligt” och hur gott det är att äta.
En bra kompromiss är ändå att ta bort vitt bröd. Det är inte så ansträngande….
Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Jag har också drömt om att plugga till sjuksköterska men har utbildat mig till specialistundersköterska inom palliativ vård/avancerad omvårdnad och specialistundersköterska i akutsjukvård och intensivvård.
Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!
Visa alla inlägg av Hannas krypin
Upptäck mer från HANNAS KRYPIN
Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.