Effektiv morgon

Jag velar om jag ska klippa ner mina palettisar redan nu eller om jag ska låta dom växa ännu mer. Särskilt den till höger har stuckit iväg på höjden. Jag vill ju ha mer av en ”buskig” planta.
När jag vaknade förut kände jag mig inte alls på topp, det kommer bli tufft att komma tillbaka till jobbet med tidiga morgnar. Segheten släppte iallafall när jag fått i mig frukost och började komma igång med städ och fix. Ville skriva några rader redan då när jag vaknade men orden ville inte komma till mig alls. Så är det ibland. 
Idag kommer det bli ännu varmare än det var igår. Pust! Man ska inte klaga på värmen men 25 grader räcker gott för mig. Allt över 30 som nu är alldeles för mycket. Glad dock för solsken.
Idag har vi (läs jag och Rickard) hunnit massor. Huset är städat, det är förberett inför kvällens grillmiddag och vi har även slängt ihop en pastasallad. Vi ska åka en sväng och hälsa på Rickards mamma. Vad ska du göra idag?