Familjehäng och sandlådenivå

Imorse var det lite segt att stiga upp. Jag har ju som bekant gått och lagt mig alldeles för sent nu i flera veckor.Tänker att bara fotbolls-EM är över så ska jag sova igen. Förmiddagen gick iallafall åt till att dammsuga och våttorka golven så det är rent och fräscht här hemma. Därefter förbereddes det för lunch. Mina föräldrar skulle komma hit en sväng på grillmiddag. Jag och Rickard hjälptes åt med gratängen, det skivades upp melon och så grillade vi karré och champinjoner. Så gott ju ihop med melonen. Efterrätt blev det med: glass och jordgubbar. Jag bröt mot en av mina principer: drack ett glas coca cola och jag tyckte det smakade precis som den där glassen calippo som jag alltid åt som barn.
Hela dagen har det verkligen varit perfekt väder för att kunna sitta ute. Det har inte varit stekande sol och regnet har hållit sig borta. Härligt ju. Jag sittr faktiskt ute nu när jag skriver det här inlägget. Känns friskt i luften. Jag är gärna inne men när jag väl är ute vill jag istället inte gå in…
Så från lite vardagligt pladder tänkte jag gå in på ett annat minfält: nämligen nivån bland Sveriges politiker. Jag är definitivt ingen expert. Men jag funderar så mycket över vad som egentligen har hänt. Har alla Sveriges politiker blivit helt maktgalna? Har det någonsin varit sådan sandlådenivå i debatten och mellan politker som inte vill samarbeta med vissa partier.
Stefan Löfvén är inte min statsminister
Varje gång jag hör honom debattera eller tala så blir jag bara irriterad. Irriterad på hur han alltid låter extremt osäker och hur han snubblar på orden. Tyvärr så blev han återigen tolererad som statsminister i dagens röstning. Jag förstår dock inte hur han ska få igenom sin budget för de krav som partierna ställer för att rösta fram honom som statsminister är inte förenliga. Vad ska det bli av allt egentligen? Jag förstår verkligen de som inte vill rösta på något för att de tycker att det inte finns något parti att rösta på. Det är sådan röra och dessa personer är betrodda att styra vårt land. Vill hoppas på att det iallafall inte kommer bli värre….