Borta bra men hemma bäst!

 

Vi kom hem skapligt igår kväll, innan halv elva. Så då packade vi upp, jag körde igång en maskin med handdukar och lakan och sedan satte vi oss i soffan och såg en riktigt dålig parodi på fifty shades of grey. Se den inte…. 
Idag är det midsommar och vädret är sin vana trogen: 16 grader och regn. Passar rätt bra med tanke på att jag vill ha en lugn hemmadag och läsa min bok. Köpte Emelie Schepps senaste bok Nio liv på Maxi i Visby igår. Har ju velat läsa den bra länge men inte velat köpa den inbundna varianten när jag har de andra i pocket. Så jag blev glad när jag hittade den. Emelies böcker är verkligen inte för den veka. Det är brutalt, rått och sjukt spännande.
Det här lite typiskt mig. Telefonen i högsta hugg. Höll på att lägga ut en story på instagram ska jag säga till mitt försvar…..
Jag har börjat skriva ihop en liten Gotlandsguide till dig men den kommer nog inte upp i helgen. Men det är på gång iallafall. Så du vet!