Matchlördag

Idag fick jag äran att döma en riktig måstematch i damer division 2. Det var tufft spel men schysst och lite snack. Tycker verkligen att damfotbollen förändrats sedan jag började döma fotboll. De spelar tufft men ändå schysst och de vill inte ha frispark för minsta lilla. Jag gillar när det är tufft på plan. Det ska få göras upp fysiskt. Lite vem är starkast. Förutom att få in bollen i mål. För hemmalaget räddades kontraktet inför nästa år idag. Det var skoj att få vara med!
Jag tycker ju inte att jag är så kort men så hamnar jag lite bakom en som är betydligt längre mig och vips ser jag miniliten ut.
Till matchen åkte jag en lite mindre väg, från där jag bor är den närmare. Det var så vackert att jag ville fota allt. Tiden fanns dock inte till det innan match. Istället stannade jag på ett ställe iallafall och fotade. Så fint ju! Östergötland är verkligen vackert!
Ikväll blev det mat från favvorestaurangen. Bästa är att det blev kvar rester till mig som jag kan ta med till jobbet på måndag. Mums!