En tuff dag på jobbet

När det varit mycket på jobbet kommer man (läs jag) hem med linnet ut och in…Tur jag hade ett linne där det inte är uppenbart vad som är rätt sida.

Som skrivet ovan så har det varit mycket att göra på jobbet idag. Det hanns knappt med någon lunchrast och morgonmötet fick jag gå ifrån. Men vissa dagar och perioder är ju så, tuffa dagar varvas med lugnare dagar. Men nu är jag hemma och får vila upp mig innan jag ska på det igen imorgon.

Det har varit så klibbigt och varmt hela dagen och när jag gick till bilen hördes två åskknallar. Det började också regna men det blev inte så mycket mer med det. Här där jag bor har det inte regnat men det är lite svalare. Skönt det! Jag behöver iallafall en liten paus från värmen.

När jag kollade min mail nu så såg jag att jag fått mina två första praktikplaceringar. Vecka 38 ska jag göra tre pass på postop och vecka 41-44 ska jag göra 14 pass på akuten. Kikade på målen man ska uppnå och en del av det gör jag redan på avdelningen. Tänkte validera en del kunskap men känner spontant att det ändå är bra att utföra det även under praktiken. Bli mer skillad liksom. Jag börjar verkligen se fram mot utbildningen och känns så kul att jag börjar på tisdag. Funderar lite på hur jag ska lägga mitt schema just de veckorna. Får prata med chefen och se hur jag ska tänka. Ta tjänstledigt helt eller maxa mina veckor. Det blir såklart väldigt tufft dock och jag har inte bestämt mig för varken det ena eller andra

4 svar på ”En tuff dag på jobbet

  1. Ibland går det i 180 men man klarar det ändå fast det känns tungt.
    Så roligt med praktik. Hoppas det löser sig med ditt ordinarie arbete.
    Carin

Kommentarer är stängda.