Fem en fredag vecka 33: Sommar 2022

Det är fredag och jag har en halv ledig helg framför mig. Förra veckan skrev jag om mina intensiva två veckor som jag hade framför mig och nu är redan en av dom avklarad. Har söndagen kvar att jobba den här veckan men den känns mer som att den tillhör nästa veckas tuffa period med jobb och skolstart. Det löste sig med veckan jag ska vara på postop och ha praktik. Kunde byta till tre andra dagar så behöver jag inte krångla med jobbet. Jag kommer maxa min tid kan man säga….

Det har varit lite lugnare idag på jobbet. Ibland tänker jag att lungmedicin inte är som en vanlig vårdavdelning. Jag kommer ihåg när jag gick en liten förberedelseutbildning inför att jag skulle iväg och jobba på en intermediärvårdsavdelning. De vitala parametrarna (news: puls, blodtryck, syremättnad, andningsfrekvens och temp) som de hade i sitt exempel var en helt okej news för mig som är van vid lite andra siffror. Intressant det där hur olika perspektiv man kan kan ha. Nog om jobbet!

Efter ett litet sommaruppehåll är det nu dags för Elisas fem en fredag igen. Temat är såklart sommar. Passar bra med tanke på att jag ändå tänkte göra någon form av recap av sommaren 2022.

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Vilken upptäckt har du gjort i sommar? Att det är så mycket roligare att bada när alla kan simma.
  2. Vilket är ditt för i år hittills skönaste sommarminne? Resan till Gotland. Alltid är det resan till Gotland som är det bästa.
  3. Vilken är favoritsysslan på sommaren? I år har det helt klart varit att bada. Vi har varit på badet så många gånger med barnen och jag har också varit i plurret många gånger. En helt ny värld öppnade sig för Ida när hon lärde sig simma.
  4. Hur spenderade du sommaren i år? Med jobb, härlig semester, en resa till Gotland. Dock inte lika mycket grillat som tidigare år. Jag och Rickard gick en långvandring: Vidinsjö-Bjärka Säby. Check på 19 kilometer av Östgötaleden. Sen efter två års upehåll så sprang vi äntligen Victorialoppet igen och det blev även en tripp ner till Västervik för deras stadslopp. Det har även blivit en hel del träning såklart.
  5. Hur kliver du in i hösten? I år ska jag börja plugga, kommer varva jobb med praktik och studier. Det startar igång med full fart på tisdag och jag är så pepp och pigg på att få sätta tänderna i ny kunskap och nya erfarenheter.

5 svar på ”Fem en fredag vecka 33: Sommar 2022

  1. du har haft en fin sommar, förstår en. med många aktiviteter. och Gotland som är så fint. och du verkar vara mycket bered på att hugga tänderna i hösten. det är ju sommaren som gör att en orkar med höst och vinter.

  2. Skönt med hälften avklarat och lite ledig tid. Så många fina bilder på dig och er. Ni är så aktiva. Härligt!
    Varm kram,
    Anneli

Kommentarer är stängda.