Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka till Elisa så fler kan ta del av Fem en fredag.
- Vad skulle du vara den sämsta tänkbara experten på? Bygga en hemsida från noll. Det där med kodning är inte min grej.
- Vilken situation får dig att känna dig helt oförberedd? Hm, många såklart men det första jag tänker på är ändå det där med att hålla utbildningar. Hur väl jag än förbereder mig blir jag ändå toknervös och tänker att jag glömt bort precis allt. Sen brukar det gå bra såklart ändå, det är mest känslan innan.
- Vad är du den minst självklara personen att ge råd om? Se mitt svar på fråga fyra.
- Vad är något som verkar enkelt för alla andra? Räkna ekvationer och andra kluriga tal. Kikade i dotterns mattebok och det är lite pinsamt att erkänna men jag fattade ingenting.
- Vilken uppgift skulle du helst delegera direkt om du kunde? Städning av hemmet och gärna rensa ut förrådet.
jag tycker att det skulle vara roligt att lära sig det där med kodning och hur en gör en hemsida. jag tror att sådana där uppgifter som utbildningar och föredrag o. dyl. blir som bäst om en är lite nervös innan. det brukar släppa när en sätter igång. det är så mycket som ändras hela tiden i matteböckerna så det är inte lätt att hänga med.
Japp, du och jag har inte bara fotbollsintresset gemensamt. Tre, fyra och fem är vi totalt överens om. Just städningen har jag åtgärdad, då jag har en dålig rygg som giltig ursäkt, tack;-)
Kan du tänka dig att jag faktiskt knåpade ihop hemsidor till mitt jobb i början på 200–talet med ett program från Adobe. Det var visserligen i begynnelsen, men mitt företag var den första i sin bransch som hade en fungerade hemsida. Nu klarar jag inte ens av WordPress- ooops;-)
Matte är verkligen inte min grej heller!!!
Städning hemma och vårt källarförråd skulle jag också vilja delegera!!!
Ha en fortsatt fin helg”
Behövs väl ingen kodning när det finns många färdiga mallar.
Vid utbildningar är det väl kul om man får frågor, få chans att förklara bättre.
Räkna ekvationer är kul, men inget jag sysslar med till vardags, kanske hjälpt barnbarn.
Sonen hjälpte rensa garaget, mycket glad för det.
Det är ju någon som kodat mallarna som finns att använda från början så jo, det behövs visst.