Fotboll i hettan

Jag har varit ute i solen och dömt fotboll idag. Eftersom jag visste att det skulle vara varmt idag har jag vätskeladdat i ett par dagar. På förmiddagen kände jag mig verkligen ”mätt”. Kändes som att kroppen varken ville eller kunde ta emot mer vatten. Det var smart ändå att dricka på det sättet inför matchen.

Den här himlen bjöd vädret på. Skulle det bli någon åska? På vägen till matchen regnade det. Hoppades på att det skulle rensa upp i luften. Men inte då. Har aldrig varit så glad över vätskepaus. I halvtid hällde jag dessutom vatten över mig. Det svalkade riktigt skönt. Det där med stil och profl som domare existerade inte just idag i värmen.

Mitt lilla krypin och så hemmalagets nya konstgräsplan. Det blir alltid betydligt varmare på konstgräs. Det värmer inte bara från luften utan från gräsmattan med. Svettigt värre! Det var en tuff match. Jag blåste två straffar till samma lag. Båda tydliga så inte så mycket för mig att göra.

Rickard följde med och i väntan på att min match skulle börja utforskade han lite i Borensberg. Ha hittade klinten som ligger precis vid fotbollsplan. Utsikten därifrån var fantastisk. Efter matchen ville Rickard såklart att jag skulle se vyn själv. Men det var på tunga ben jag gick de dryga 200 meterna. Det var det såklart värt!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *