Selfie #6 Om tv

 Välkomna till den sjätte måndagen i ”nya” SELFIE-serien! Här gäller det att i några punkter – sex närmare bestämt – berätta något om sig själv som kompletterar den bild man redan låtit omvärlden uppfatta. Och visst är vi många som ägnar en hel del tid åt den där apparaten som smalnat så dramatiskt i samma takt som somliga av oss ökat i omfång?! Dags att avslöja våra tv-vanor! Klimakteriehäxan

1. Det programmet vill jag aldrig missa!  Stora fotbollslandskamper, typ VM och EM. Tycker det är så trist att Sveriges damer missar OS.
2. Det programmet borde verkligen läggas ner! 
Hm, tittar så lite på tv så har ingen åsikt.
3. Det programmet glömmer jag aldrig!  C/O Segemyhr. Galet rolig svensk serie med en anings humor under bältet men gillar fortfarande när det går i repris.
4. Den serien rekommenderar jag!  Sommaren med släkten och Sjölyckan. Två svenska komediserier som alltid lockar till skratt.
5. Den serien varnar jag för! Lyckoviken, Camilla Läckbergs försök till en kriminalserie. Svagt manus och ännu svagare skådespelare. Martin Stenmark är dock ett fint ansikte att titta på men det är allt.
6. Det ”tv-ansiktet” borde få lite ledigt! Eftersom jag tittar så lite på tv får jag säga pass.

18 svar på ”Selfie #6 Om tv

  1. Tänk så många olika program och serie som dyker upp ur våra minnen. Jag minns inte /o Segemyhr alls,,,,däremot gillar jag Solsidan. Fotboll går fett bort, men skidåkning och friidrott missar jag inte gärna. Ikväll har jag tänkt se Lerin på Lofoten, har du inte sett den så ge den serien en chans, så varm och medmänsklig

  2. När du nämnde Sjölyckan kom jag att tänka på hur jag har skrattat åt gänget i Solsidan! Håller med dig om fotbollen, men jag tittar nog mer på annan sport än på ”det gröna fältets schack”.

  3. Jag ser väldigt lite på TV jag med. Däremot gillar jag verkligen att det numera går att se på svensk/finländsk TV genom att streama. Så oerhört lyxigt för oss som bor utomlands!

  4. Håller helt med om Segemyhr, Sommaren med släkten och Sjölyckan. Bra program med humor i. Sedan finns det en del dåliga program men vi väljer ju själva vad vi vill se. Läser hellre om det inte är något bra.

  5. Ettan håller jag helt och hållet med dig om. Och resterande svar – ja, du tycker dig så lite på tv. Kan lugnt säga att jag verkar titta ännu mindre. Känner inte ens igen titlarna på dina program – hahaha:-)
    Jag skrev också ett förtydligande i mitt bidrag angående ”kunskapen” av tv-program.
    Vi håller oss nog till fotboll tycker jag:-)

Kommentarer är stängda.