Söndagslistan vecka 21

Vill varna på förhand att veckans söndagslista kommer bli lite längre med många bilder. Så går det när jag inte kan välja. 😛

Det är söndag kväll. Ute blåser det men solen skiner och det är dryga nitton grader. I ugnen gräddas pizzor som vi ska äta till kvällsmat.

Rickard åkte iväg och dömde match och jag fick ett infall: messade brorsan och frågade om han ville hänga med mig på fotboll. Det ville han och mitt lille gostroll Kevin kom också. De hade med sig glassbåtar, spraygrädde och kolasås som de smaskade på.

Känsla: Jag behöver semester! Jag känner mig inte alls glad och kroppen är trött. Tycker allt att det har varit lite för mycket för mig nu vad gäller kroppen. Det är segt med min hand och svårt att avlasta. Vet du att jag har glömt bort hur det känns att inte ha ont i min högra hand vid ansträngning. Över två månader nu… Jag får vara glad över att min vänstra hand är fortsatt smärtfri.

Väder: Värmen har kommit tillbaka. Hoppas på att det vackra vädret stannar nu. Får gärna blåsa lite mindre bara.

Träning:

  • Måndag: Promenad i skogen med Rickard.
  • Tisdag: Fokus på styrka och explosivitet.
  • Onsdag: Promenad i skogen i Mantorp. Blev dryga fyra kilometer.
  • Torsdag: Sprang Blodomloppets fem kilometer.
  • Fredag: Gick Blodomlopps-milen med Rickard.
  • Lördag: Dömde en division 6-match.
  • Söndag: Joggade fem lugna kilometer.

Mina positiva från veckan:

  • Min mammografi som jag gjorde för ett par veckor sedan ser bra ut. Finns inga tecken till bröstcancer.
  • Härliga och soliga promenader i veckan.
  • Kul att springa blodomloppet med härliga kollegor.
  • Att jag var mer än minuten snabbare på Blodomloppet i år jämfört med förra året.

Ett roligt minne: Jag blev påmind om ett roligt minne den här veckan. 21 maj 2020 så testade jag SUP (standup paddleboard) med damdomarna. Testade stå i en planka och fick till det årets första dopp.

Appropå Blodomloppet: Att jag kommit topp 300 på Blodomloppet, det minns jag nämligen inte. 2018 sprang jag Blodomloppet på 26,56 minuter. Jag kom då på plats 290 av 2560 tjejer.

Bilder från veckan:

5 svar på ”Söndagslistan vecka 21

  1. En härlig söndagslista med klara sommarvibbar och helt underbara bilder:-)
    Enda smolken i bägaren är nog din hand, men den lär nog skärpa sig under semestern hoppas jag.
    Vårtrötthet är ju känt så här års;-) Å glöm inte du har ett heltidsjobb, du dömer cirka två matcher i veckan samt du tränar cirka fem dagar i veckan. Jag blir bara matt av tanken. Så klart att din kropp signalerar ”jag är trött”.
    Ändå lyckades du förbättra tiden på Blodomloppet.
    MEN viktigast av allt – att mammografin visade ett okej resultat:-)

  2. Det är roligt med bilder på bloggar, tycker som du att det är svårt att välja, lika bra att brassa på ordentligt hihihi.
    Nu vet inte jag vad du har för problem i din hand. Själv hade jag tagit emot mig på en sten då jag halkade, tummbasen fick sig tydligen en riktig smäll och en svullnad. Gick och hade ont i flera månaderna, tills min väninna tipsade mig om Guldmjölk. Låter lite hokuspokus men efter att jag använt det en vecka hade min värk försvunnit. Kan känna lite efter att jag har cyklat flera mil och liksom hängt framåt på styret. Kanske något du kan testa? // Yvonné

    1. Jag har fått en överbelastning i min handled så det pågår en inflammation i senfacket. Jag har haft i båda händerna men vänsterhanden är bra men vad gäller min högra är det väldigt envist.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *