Rapsens tid är nu!

Godmorgon!

Det är måndag och en ny vecka. Den här veckan hoppas jag på att kunna gå ut på golvet lite försiktigt. Har inga större förhoppningar om det, ska ringa vårdcentralen och se vad de säger. Skulle ju gjort det i fredags men gick och la mig och sov och sen… Ja det blev inte av iallafall. Har testat lite under helgen att vara utan stödet lite mer. Känns väl sådär tyvärr.

Men så till något roligare istället. I går kväll gjorde jag slag i saken och cyklade bort till rapsfältet (note-to-self: med mina tassar är det för tidigt att börja cykla till jobbet, 13 kilometer kommer inte gå). Hur som helst, en aning sen var jag för att få det där riktiga kvällsljuset som jag var ute efter. Men hur vackert som helst ändå.

PS: Om någon undrar så gick jag inte ut i fältet utan jag var på gräset precis bredvid. DS.

10 svar på ”Rapsens tid är nu!

  1. Rapsfält i sol är bara så vackert och ett underbart fotomotiv! Vilken härlig kväll att ge sig ut, flera sådana vill vi ha!

  2. Så härliga bilder. Nu fick man sommarsmak ju. Rapsfält är så vackra. Det va en himla snygg tröja du hade på dig också. Vart har du hittat den?

    Ha en jätte fin start på veckan 🌺

  3. Jag har sett att flera rapsfält varit inhängande. För några år sen skulle ju alla ställa sig bland rapsen och fotograferas. Bättre att göra som du, stå jämte.

  4. Vackra bilder och roliga 🙂 Det är så snyggt med de gula rapsfälten. Handleden är ju mindre rolig förstås… cykla nu inte omkull nu bara… men jag vet hur svårt det är att inte kunna röra sig… jag cyklade med gips själv… men det vågade jag aldrig berätta/visa för vården… jag var ute och cyklade på ett naturreservat i den yttre skärgården så jag fick redigera/klippa bort klumpfotens vita liksom. Dom låste ju upp till knät. Ja vad gör man inte för att lätta upp livet? 😉

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *