EFIT – Ett foto i timmen

Godmorgon!

Det är lördag och pingstafton. Det lovas varmare väder än igår. Åkes ord i hans lördagstema hoppa på tåget är sköna pingst. Jag tänkte tolka ordet genom ett foto i timmen. Det blir kul tror jag. 🙂

07:22 Öppnar garderoben och konstaterar att jag behöver rensa. Min hylla med träningskläder har verkligen expanderat…

08:18 Hamnade i ett blogginlägg som jag behövde få lite hjälp att analysera. Ibland är sociala medier bra och ibland späder det bara på oro.

09:29 Går ut i solen för att klippa ner lite lavendel.

10:22 Har jag klippt för mycket? Nåja, det lär märkas! Rabatten behöver helt klart mer pyssel. Men inte idag.

11:11 Stoppar in enkel lunch i ugnen till ungdomarna. För egen del blir det rester från igår: nudlar och kyckling.

12:20 Fixar klart det sista med maten till ungdomarna och packar sedan min domarväska. Hoppas på att kunna vara lila, om inte så blir det nog gult.

13:25 På plats en timme innan matchstart. I omklädningsrummet väntade en matchboll, LOKA och coca cola. Det tyckte jag var ett väldigt trevligt välkomnande.

14:20 Det fick bli gul domartröja idag. Just lila är faktiskt lite svårt mot de där mörkblåa lagen. Inte för egen del alltså men spelarna tycker det blir svårt.

15:30 Ungefärlig tid. Matchen är i full gång och jag hade lite att bita i.

16:40 Hemma igen och jag fick bra feedback av Rickard.

18:15 Reflekterar kring om det är smart eller bara irriterande att skriva en engagerad kommentar och i samma kommentar baka in att ”hos mig kan du läsa om det här idag”. Hela inlägget kommer upp i veckan tänkte jag.

Och det blev visst dagens sista bild. Det har varit en blåsig pingstafton och jag har njutit av att vara ledig. Önskar mig nu en god natts sömn. Är ledig imorgon med men också matchledig då ena laget inte fick ihop spelare. Får se vad dagen då bjuder på.

12 svar på ”EFIT – Ett foto i timmen

  1. Härligt med EFIT! Det är roligt att se vad man gör på en dag, både för en själv men också för andra tror jag 😊 Man gör ganska många olika saker trots att man kanske inte tror att man gjort så mycket ☺️ Du var väldigt ”heja sverige” i domardressen, tjusigt!

  2. Härligt att det gick bra att döma på matchen och att du fick bra feedback från Rickard!

    Hoppas du har en riktigt härlig söndag och kan njuta av ledighet! Tycker det är så kul med dessa inlägg kring en gång i timmen. Funderat på att testa det, men hur ska det gå till är en annan femma. Skriver man varje gång man gjort något eller tar bild så man vet vilken tid? 😀

  3. Trevliga teman Åke dragit igång, även om jag ofta nöjer mig med att delta i söndagens ”Veckans foto”. Du utnttjar själv detta med en väldigt härlig fotoidé, att ta en bild i timmen. Kanske något både jag och andra borde haka på.

  4. Kul att följa dig under en dag 🙂. Viste inte att man ska klippa lavendel. Men det kanske man ska.
    Att stoppa in hela maten i ugnen är perfekt. Men min sambo skulle få panik över om allt skulle bli klart 😄.
    Snällt att få lite dryck innan match start. Fint du klär dig i gult. Kanske bra att spelare ser dig 🙂. Skönt att ni hade bra väder.
    Hoppas att du sov gott. Å har en dag där du laddar för ny vecka.

    Ta hand om dig & va rädd om dig❣️🤗

  5. Ah ja förstår att gult syns bättre då emot de färgerna så man lättare ser dig, Jag har glömt att vara med på Åkes nu i flera veckor, totalt glömt. Deras fotoutmaning är ju eg jättetrevlig egentligen så det är synd, får försöka komma ihåg nästa vecka =D

  6. Bra jobbat med en bild i timmen. Kul idé 😊
    Brukar hänga med på Åkes tåg, men har inte gjort det på länge nu. Känner behov av kravlöshet för närvarande, så jag får väl återkomma till det när lusten faller på igen.
    Ha en fin vecka.

    Kram

  7. Det var kul att se hur en dag kan se ut för dig. Själv så har jag jobbat hela dagen. Ska väl inte direkt klaga, ska väl vara glad över att jag har ett jobb.

  8. Vad du har varit aktiv idag!!! Och fint väder hade du också:-)
    Du verkar vara lika begåvad vad gäller trädgårdsarbete som jag, dvs. du skulle troligen också må bäst av betongblommor – hahaha:-) De får dock gärna dofta som lavendel eller syrener;-)
    Maten i ugnen – var det chicken nugget och pommes? Hoppas att ”bitarna” fick lite färg i alla fall;-)
    Svart påminner mig om när jag spelade fotboll – på den tiden vara alla domare svartklädda. Sedan kom gula tröjor. Och idag är det färgglatt i alla möljliga färger + även reklam på domarnas tröjor. Gillas faktiskt!
    Nu skäms jag inte längre med alla mina t-shirts som ligger i mitt skåp. Jag har troligen en tiondel av alla dina outfits – hahaha:-)
    Ja, det är nog en avvägning hur och vad man menar när man som slutklämma i ett inlägg hänvisar till sin egen post.
    Handlar det om nåt helt annat än det som den andra bloggaren har lagt upp är det hel fel. Har jag däremot ”avhandlat” samma tema som du kan jag faktiskt skriva det. Då är det inget ”röstfiske”. Enligt mig alltså.

    PS. Såg du finalen i CL damer mellan Barcelona-Lyon? Första halvlek var förvånansvärt jämn, men i andra steppade Barcelona upp och vann med 4-0. Typiskt Barcelona. Det är världens bästa lag på damsidan. Domaren Tess Olofsson skötte sig bra. Tycker jag. DS

    1. Svarar lite snabbt nu bara, bilden på maten var innan de fått färg i ugnen.

      Jag har landat i samma sak. Okej så länge det är om samma ämne. Annars inte.

  9. Åh har ni lavendelbuskar hemma, tycker just doften av lavendel både doftar gott och lugnar en. Vad gott det lät med kyckling och nudlar till lunch, finns det recept? 🙂

  10. Ja ibland är infon på sociala medier väldigt förvirrande. Man önskar att det satt en röd flagga på de som är tveksamma om de talar sanning eller ej.

    Garderober krymper med tiden 😅😂 har samma problem jag. Men ska rens att någon dag.

    Ha en jätte fin lördag 🌺

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *