Svampar i trädgården, covidtest och gårdagens val

Har jag champinjoner i trädgården nåntro? Tycker det är lite kul att dessa stora vita svampar kommer varje år så här på hösten. Funderar varje gång om de är ätliga, men jag tänker såklart inte testa.

Idag har jag varit och tagit covidtest. Alltså jag trodde aldrig att hon skulle bli klar med pillandet i näsan på mig. Tydligen tog de snabbtester och då behöver de mer material för att kunna göra analysen. Skulle få besked idag iallafall. Hoppas på att det visar negativt så jag får gå till skolan imorgon.

Vad säger du om gårdagens val då? I dagsläget verkar det bli ett maktskifte och SD är det näst största partiet. Många är djupt oroade av den utvecklingen, jag tänker att det är ett symtom på ett djupt, utbrett missnöje. Man vill ha en förändring, vet vad man tidigare har fått med både sossarna vid makten och de borgerliga. Ur den synvinkeln är SD ett oprövat kort. Jag vill inte tro att svenskarna har tappat sitt hjärta någonstans på vägen. Kanske är det så illa, kanske inte. Oavsett vad så hoppas jag ändå på stabilitet nu.

4 svar på ”Svampar i trädgården, covidtest och gårdagens val

Kommentarer är stängda.