Hur har tekniken förändrat ditt jobb?
När jag började jobba på Kvarnbacken, ett sjukhem här i stan så dokumenterade vi allt på papper. Varje boende hade sin egen pärm. När jag tänker tillbaka så fattar jag inte att vi fick göra så. Det var ganska rigorösa krav på hur dokumenten skulle hanteras och vi gjorde verkligen inte allt rätt. Efter några år så fick vi istället treserva. Det är kommunens system för dokumentation. Jag tyckte att det var ett ganska så osmidigt system för dokumentation med en uppdelning för social journal och det som var medicinskt. Vet inte om det fungerar på samma sätt nu.
Inom regionen använder vi ett ganska avancerat journalsystem där man har koll på allt från patientens prover och röntgenundersökningar och diagnoser med mera. Jag tänker ofta på hur beroende vi är av teknik och hur sårbart allt blir när tekniken av olika anledningar inte fungerar. Jag tror inte att det är bra att göra sig så beroende av teknik oavsett vad det handlar om.