Trollstigen på Garpedansberget och racereport Västervik city run 2022

Vi har nu varit hemma en stund efter en utflyktsdag. Imorse sa jag dock till Rickard att jag inte ville göra något alls idag. Bara ha en lugn hemmadag men så ändrade jag mig. Marcus och Kevin följde med på en utfykt till Garpedansberget och Trollstigen, det ligger i Gamleby. Vi var där 2017 också. Då blev det ett besök vid Stenebo gruva med. Efter besöket vid Garpes vänner som trollstigen heter så åkte vi vidare mot Västervik. Planen var att på kvällen springa Västervik City run.

När vi kom fram till Västervik hittade vi en parkeringsplats nära generationsparken. Här åt vi lite mackor och sedan gick vi till lekplatsen. Generationsparken mitt i Västervik är väldigt trevlig faktiskt. Vi spenderade ett par timmar här och sedan blev det dags att anmäla oss till våra lopp. Marcus och Kevin anmälde sig till att springa knatteloppet och så anmälde jag, Rickard, Alexander och Marcus till att springa 6 kilometer.

Här kan du läsa min racereport från 2017.

Efter timmarna här vid lekplatsen var det dags för start. Jag var taggad och pepp. Det skulle bli kul att springa. Hur långt räcker årets form? Det här loppet springs två varv på två stycken tre kilometers banor. Den ena sträckan vid vattnet och den andra sträckan mer bland de mysiga husen. Vid 4,5 kilometer gav min mage upp. Det gjorde så fruktansvärt ont att jag var tvungen att gå sista 1.5 kilometern. Hade jag kunnat springa hela rundan som jag ändå kände att jag hade orken till så hade min kilometertid räckt till topp 50. Nu blev jag istället trea…. Från slutet. Katastrof alltså. Eller nej nu överdriver jag iallafall vad gäller det här loppet men om magen rasar på Victorialoppet på fredag så blir jag ledsen på riktigt. Den här gången lever jag på att kroppen kändes bra. Det var ju ”bara” magen som körde ihop sig. Surt sa räven…..

Västervik är en fantastiskt vacker stad och loppet är roligt att springa. Det är lite samma publikfest som på Victorialoppet. Det är bara lite mindre publik men känslan är lite samma. Älskar när publiken hejar på alla och inte bara på dom deltagare som dom känner.

8 svar på ”Trollstigen på Garpedansberget och racereport Västervik city run 2022

  1. Pingback: HANNAS KRYPIN
  2. Välkommen till Västervik 🌞 Synd att din mage krånglade till sig. Hoppas det är bättre och att den håller sig i schack 😍

  3. Kul att se lite från Västervik! Det är så fint där. Min sambo är därifrån vilket gör att jag har anledning att åka dit lite oftare än tidigare – mycket trevligt.

  4. Så synd att din mage krånglade. Får du alltid ont när du springer längre sträckor?
    Ni hade en fin dag utöver din mage i alla fall.
    Carin

Kommentarer är stängda.