Fem en fredag vecka 6: Tiden går

Godmorgon!

Idag funderar jag lite på det där med att känna sig bitter. Det kan man absolut göra. Men jag tror inte att det kommer något gott ur att bli den bittra typen. Jag tror att bitterhet förgiftar sinnet och gör det svårt, kanske till och med omöjligt att gå vidare. Att jag reflekterar över det här just idag är för att jag känt mig alldeles bitter och dann över vissa saker. Och vad hjälper det? Det gör bara att jag fastnar i känslan och förstärker det dåliga. Finns ingen vinst i det alls.

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Vad gjorde du för 10 år sen? För tio år sedan hade jag börjat termin två till specialistundersköterska inom palliativ vård. Utbildningen gick här i Linköping och jag hade fantastiskt kul.
  2. Vad är ett minne för fem år sen? Jag var i mitt livs form och sprang suveränt bra. Mitt nuvarande tävlingstempo var mitt dåvarande ”mysjoggstempo”.
  3. Vad har du gjort om tre år? Då har jag varit klar specialistundersköterska inom akut- och intensivvård i ett år.
  4. Vad går fortast, veckan eller helgen? Svårt att svara på. Jag tycker det bara är måndag eller fredag.
  5. Hur mycket ledig tid har du om dagarna? Ingen alls eftersom jag pluggar. Så jag jobbar heltid och pluggar samtidigt.

14 svar på ”Fem en fredag vecka 6: Tiden går

  1. Jag gjorde likadant när det begav sig, på 80-talet, jobbade och pluggade och var ensamstående mamma. Inget jag ångrar! Bitterhet lönar sig aldrig, däremot har man rätt att bli heligt förbannad när livet är orättvist, GRRRRR

  2. så fin bild på dig! klart att det är jobbigt att både studera och jobba. men jag tror at du klarar det. och när det är gjort kan du vara riktigt nöjd med dig

Kommentarer är stängda.